Jag har tränat thaiboxning ett tag nu, men jag känner att jag fortfarande inte har rätt utrustning. Jag har svårt att hitta handskar som både känns bekväma och ger bra skydd, och benskydden glider hela tiden när jag sparras. Jag har kollat på några onlinebutiker, men det känns som att det finns så många alternativ att välja på. Några tips om hur man väljer det som verkligen passar för ens nivå och behov? Jag förstår exakt vad du menar, det var samma för mig när jag började. För mig hjälpte det att gå till en butik där jag kunde prova utrustningen innan köp. När det gäller handskar, tycker jag att Fairtex och Venum är bra alternativ – de är både hållbara och bekväma. För benskydd kan det vara bra att välja modeller med ett extra elastiskt band för att förhindra att de glider. Jag rekommenderar att du kollar på Thaiboxning utrustning - www.kampsportsutrustning.n.nu, de har bra guider för att hitta rätt. Personligen har jag alltid varit noga med att välja utrustning som är både säker och bekväm. När jag började med thaiboxning valde jag först handskar som kändes lite för stora, men efter ett tag anpassade de sig perfekt. Jag tror att det viktigaste är att inte bara tänka på priset, utan på hur utrustningen känns och fungerar för dina behov. Benskydden ska vara lämpliga för din träningsintensitet, och jag har haft bra erfarenheter med produkter från Venum och Twins.Några tips om hur man väljer det som verkligen passar för ens nivå och behov?
Sv: Några tips om hur man väljer det som verkligen passar för ens nivå och behov
Sv:Några tips om hur man väljer det som verkligen passar för ens nivå och behov