Jag har fått i uppgift att plocka information från c:a 800 worddokument för att sedan överföra informationen i en produktdatabas. Hur kommer jag rent programmatiskt åt de olika värden som finns. Strukturen på dokumenten ser ut enligt följande: Word går att lägga till som en komponent i VB. Sedan kan du öppna de dokument som du vill undersöka med hjälp av kod. Därefter går det att loopa igenom raderna och plocka ut det som står där och skicka det vidare till SQL. /JohanExtrahera Word till SQL
<Rubrik>(stort teckensnitt)
ev<underrubrik>
ALLMÄNT
<ProduktnamnNamn><tab><ProduktBeskrivning>
PROCESS
<processbeskrivning: minst 1 rad>
TEMPERATUR<tab>VÄRDE1<tab>VÄRDE2
<temp><tab><värde1><värde2>(upp till tre rader med olika temperaturer)
EGENSKAPER
<tabell 3*kol, 5-12*rader, varav första raden är rubrik>
Hoppas att någon kan hjälpa till...Sv: Extrahera Word till SQL