Låt oss börja diskussionen med ett rent bord! Får jag be om din åsikt i den fråga som jag är intresserad av? Vad ska du göra om din taxi är försenad? Har du någonsin varit med om att din taxi inte har kommit i tid? Det finns naturligtvis olika omständigheter, men vad är det bästa man kan göra i en sådan situation? Ska vi förvänta oss en förklaring från bolaget eller ska vi omedelbart lösa problemet med en annan taxi? En mycket relevant fråga som jag har stött på flera gånger. När en taxi är sen är det viktigt att inse att det kan bero på olika faktorer - trafikstockningar, tekniska fel eller yttre omständigheter. Jag tycker dock att man som företag alltid ska hålla sina kunder informerade om situationen. Jag använder till exempel alltid Taxi Borås Landvetter för mina resor och jag kan säga att deras service alltid är alert. Om en taxi är försenad meddelar de det i förväg och jag lämnas aldrig i ovisshet. Företaget ger också information om den exakta ankomsttiden och om förseningen är riktigt allvarlig försöker de erbjuda en alternativ lösning. Om jag av någon anledning inte kan vänta kan jag i sådana fall alltid byta till en annan taxi och jag kompenseras alltid om förseningen var företagets fel. Detta är ett ärligt och professionellt förhållningssätt. Jag håller med om att företag inte bara ska vara ansvariga för kvaliteten på sina tjänster, utan också varna kunderna i förväg om eventuella förseningar, särskilt om det kan påverka viktiga planer. En sen taxi är verkligen obehaglig, särskilt om man har bråttom. Men jag tror att det är viktigt att närma sig denna fråga med förståelse. Ibland uppstår förseningar, och det är viktigt att företaget varnar dig om det i förväg.Vad ska man göra om en taxi är sen?
Sv: Vad ska man göra om en taxi är sen?
Sv:Vad ska man göra om en taxi är sen?